“רכישת דירה בעיר הקודש מהווה מינוף ובטוחה לנכס שערכו רק הולך ועולה”

ההעדפות של הלקוח הירושלמי, הבקשה המוזרה שקיבל מלקוח והעסקה שלא תישכח. בית פתוח עם משה אהרוני, בעלים שותף ומנכ”ל משרד ‘פוינט נדל”ן’

רזומה? אני עוסק בתחום התיווך מזה 13 שנה, איש עסקים ומומחה לניהול משא ומתן. כיום אני משמש כבעלים שותף ומנכ”ל של משרד פוינט נדל”ן, שבו 15 סוכנים עם מזכירה. השותף שלי אודי חליוה ואנחנו מנהלים סניף בבית הכרם.

בפוינט אנו מסתכלים על העסקה מכל ההיבטים כאשר הלקוח במרכז, וסביבו מעטפת שנותנת מענה לכל תהליך המכירה/רכישה וליווי מלא בעסקה. בנוסף, נותנים דגש משמעותי בניהול משא ומתן ואף לוקחים חלק בפתרון בעיות ועוזרים בגורמים כגון יעוץ משכנתא, שיפוץ, אדריכלות, עו”ד, שמאות, גורמים בעירייה וכל הנדרש לביצוע עסקה בפועל.

מוטומתמחה בייצוג מוכרים בבלעדיות ומוביל את הלקוח לעסקה הנכונה ביותר עבורו. מאמין בכל ליבי בכנות ועבודה מתוך האמת כמו שהיא. אני לא לוקח דירות שאני לא מאמין במחיר המכירה שלהן או בטיב העסקה, ובוחר את לקוחותיי מתוך אמונה כי השירות והנאמנות שלי לתחום מעל לכל.

באילו שכונות אתם מתמקדים? ברוב רובה של ירושלים.

שכונה מועדפת? כל אחד בהתאם למה שהוא מחפש, לקהילה שאליה הוא מחובר בתוך עיר מעורבת כירושלים.

באיזו שכונה הכי קשה למכור? הקשה נמצא בלחם, אנחנו יכולים למכור בכל שכונה.

מה הן ההעדפות של הלקוח הירושלמי? מרפסת, חניה, נגישות, אזור מועדף בהתאם לשוני הקיים בין השכונות והקהילות בעיר.

מה עדיף – קרוב למרכז העיר או רחוק יותר? קרוב למרכז העיר.

טרנד חדש – דירות להשכרה לטווח ארוך. איך זה ישפיע על שוק הנדל”ן? זה לא ישנה שום דבר כי האוכלוסייה גדלה, הקרקעות ושטחי הבניה בעיקר בערים המרכזיות מצטמצמות והביקוש ממשיך לגדול. נוסיף לכך את משקיעי הנדל”ן, שגם בעתיד הנראה לעין האלטרנטיבה להשקעה בנדל”ן היא האופציה הטובה והבטוחה למשקיעים.

לפני מספר שנים עמדנו למכור דירה בשכונת בקעה – סגרנו מחיר והכנו חוזה – אולם בעלת הבית בדיוק כרעה ללדת. אז החתמנו את הקונים על החוזה ונסענו עם עורך הדין ועם החוזה לבית החולים והחתמנו את המוכרת על המיטה במחלקת יולדות. לתינוק ולאם שלום

למכור או לקנות דירה אפשר לבד – למה חשוב לשכור שירותי מתווך? מעטפת כוללת של ליווי אישי של כל הגורמים של המכירה כמו עזרה עם עו”ד, עזרה בלקיחת משכנתא, עזרה בשיפוץ ואדריכלות, מאגר לקוחות שאינם נמצאים במרקט ויכולת שיווק רחבה, עבודה עם קהילת התפוצות שאינה נמצאת בארץ ונעזרת במתווכים לחיבור לנכס הרלוונטי בארץ. למתווך יכולת לבדיקת התאמה של הלקוח והיכולות הפיננסיות להשלמת העסקה. המתווך מסנן לקוחות לא רלוונטיים ונותן ביטחון אישי ובטחון בעסקה. חוסך זמן בטלפונים ופגישות עם לקוחות פוטנציאליים. המתווך יודע להציג את הדירה והמעלות שלה על פי צרכי הלקוח שאותו הוא מכיר ולמד את צרכיו. שיתוף הפעולה עם כל המתווכים העובדים באזור מגדיל את גודל הסיכוי בהצלחת העסקה. המתווך גם עושה חקר על האזור ויתרונותיו והוא גורם קריטי בניהול המו”מ בין הצדדים, שכן בלעדיו הרבה עסקאות שהיו אמורות לצאת אל הפועל נפלו בגלל חוסר ידע או מידע כמה העסקה אפשרית וקרובה לביצוע.

מתחרים? בעולם התיווך אין תחרות, יש שיתוף פעולה וניצול הכוחות כדי להביא את הנכס לעסקה הטובה ביותר. יש מספיק עבודה לכולם ואנו בודקים את עצמנו כל יום מול עצמנו כיצד להיות טובים יותר.

כסף? למרות ההתנגדות הרווחת בקרב ציבור הלקוחות והחשש מעבודה בשיטה זו, אנו יודעים להגיד שהעסקה הנכונה, הכלכלית ביותר ולרב המהירה מבלי לייצר בלבול וערבוב מיותר של מתווכים רבים ולקוחות לא רלוונטיים, שמעורבים שלא לצורך היא דווקא בבלעדיות. משרד חזק, גדול ומוביל בעיר מביא בהכרח לתוצאה המתבקשת ויותר.

עסקה שלא תישכח? לפני מספר שנים עמדנו למכור דירה בשכונת בקעה – סגרנו מחיר והכנו חוזה – אולם בעלת הבית בדיוק כרעה ללדת. אז החתמנו את הקונים על החוזה ונסענו עם עורך הדין ועם החוזה לבית החולים והחתמנו את המוכרת על המיטה במחלקת יולדות. לתינוק ולאם שלום.

לקוח סלב? שופטים, שחקני כדורגל, אנשי רדיו וטלוויזיה, שלא אציין את שמם בשל שמירה על פרטיותם.

בקשה הכי מוזרה שקיבלת מלקוח? היינו במהלך חתימה על חוזה שהתעכב מעבר לצפוי, והלקוח ביקש ממני שאסיע את ביתו הגדולה להוציא את ילדו הקטן מהגן.

ההזדמנויות של ירושלים? ירושלים היא אחת הערים המפורסמות והמבוקשות ביותר בעולם, ורכישת דירה בעיר הקודש מהווה מינוף ובטוחה לנכס שערכו רק הולך ועולה. זאת בנוסף לפן הערכי של לגור בירושלים, בירת העם היהודי וגאווה לכל אזרח במדינה.

בועה? זו לא בועה, זו מציאות. הקרקעות הולכות ומצטמצמות, ריבוי האוכלוסייה גדל, קצב הקצאת שטחים וקרקעות דל והאלטרנטיבה לכסף עבור משקיעים עדיין אטרקטיבית. בנוסף, עלויות המימון לעסקאות נדל”ן נוחות וזולות, ולכן המחירים ימשיכו לעלות ואם נראה התנהגויות דומות בערים מרכזיות כמו: ניו יורק, טוקיו, יפן וכן ערים מרכזיות באירופה – המגמה היא ברורה: ככל שאתה בוחר בעיר מרכזית ובמרכז העיר, כך המחיר גדל בהתאם.