מה כדאי לקנות דירה מקבלן או יד שניה?

עולה ההתלבטות בין רכישת דירה דרך קבלן אשר מעלה פרויקט חדש לשיווק או לבצע רכישה של דירה אשר עולה למכירה בלוח מכירות דירות יד 2.

בנין בנוי לעומת בניין חדש- ישנן עלויות אשר יתווספו לאחר שתעבור תקופה ובה יוצמד מדד תשומות הבניה אל המחיר אשר נותר לשלם לאחר שתשלום המקדמה כבר בוצע וכאלה אשר יתווספו אחרי שתהיה הבנה כי כל הדברים הבסיסיים שמציע הקבלן לא ממש משרתים את הצרכים של הרוכשים עד כמה שרק ינסו. בנוסף, דירה אשר קיימת כבר בשכונה שבה יש את כל השירותים שהדיירים צריכים שונה שנות אור מדירה אשר משווקת על ידי קבלן בשכונה שרק החלה את צעדיה הראשונים עם הקמה ראשונית של תשתיות מסביב לכל בניין שקם לו.

מה ראוי לבדוק טרם רכישה מקבלן

אם הפרויקט של קבלן מסוים מאוד קורץ לכם, זה חשוב לוודא עם דיירים קיימים בפרויקטים קודמים שכבר מאוכלסים את רמת שביעות הרצון שלהם מאיכות הבנייה וכל מערכת היחסים מול הקבלן עד שלב קבלת טופס 4 באכלוס ולאחריו, במידה והגלו בעיות וליקויי בנייה. לא כל קבלן עובד בצורה דומה לקבלן אחר. לכן ניתן לראות הבדלים ברורים בין קבלן אשר מרים פרויקט שלם של כמה בניינים בשנים בודדות, לעומת קבלן אחר שאצלו משתרכת הבנייה לתקופה ארוכה יותר. בנוסף, לא כל מפרט אצל קבלן אחד דומה אל מפרט אצל קבלן אחר. אומנם המפרט משפיע בצורה ישירה גם על המחיר, אבל לפעמים עדיף להתמודד עם עלות ידועה מראש עבור כל השדרוגים שכבר קיימים בדירה לעומת התמודדות עם שלל של עלויות נוספות שאינן כלולות בתהליך הבנייה הבסיסי שמציע כל קבלן.