“בירושלים אין דבר כזה קשה למכור – הכל נמכר”

העסקה שלימדה אותה להיות סבלנית ולהוקיר תודה על החיים, ההזדמנויות של ירושלים וגם הלקוח שהפתיע עם בקשה מדהימה. בית פתוח עם אסתי אפשן, ממשרד ‘פוינט נדל”ן’

רזומה? שמי אסתי אפשן, יועצת נדל”ן מסחרי ופרטי. בהתחלת דרכי בעולם הנדל”ן ניהלתי תיקי לקוחות בחברת יוסי אברהמי. לאחר מכן, פתחתי את משרד התיווך ‘סמארט נדל”ן’, ולאחרונה התמזגתי עם משרד ‘פוינט נדל”ן’. הרומן שלי עם עולם הנדל”ן התחיל בילדותי. נחשפתי כבר בגיל 17 לקניית דירה ועשיתי פליפ. גדלתי בסביבה של יזמות, באתי ממשפחה של קבלנים, ומגיל קטן הבנתי שזה הפאשן של חיי. תמיד אהבתי אנשים ומה שהנדל”ן מעורר בהם. לאורך כל הדרך אני נותנת יחס אישי ויעוץ מאהבה והכרות של הלקוח שעומד מולי”.

מוטו? ואהבת לרעך כמוך.

כמה עובדים במשרד? 17 סוכנים.

מה הן העדפות של הלקוח הירושלמילעיר ירושלים באים מכל קצוות תבל וכולם מבינים ומעריכים את הערך העילאי שלה. אבל אם אני מסתכלת ספציפית על הלקוח הירושלמי – אז הוא יודע מה הוא מחפש, הוא מאוד מדיוק ומוכן לשלם במיטב כספו לקבל את הדברים החשובים לו.

חשוב לו דירה שתהיה דרומית שטופת שמש. הלקוח הירושלמי רואה את ההתפתחות של העיר מבחינת תמ”א, ומאוד משתף פעולה ולכן הדברים זזים יותר מהר יחסית לאזורים אחרים. בזמן האחרון אנחנו רואים הרבה קונים שמחפשים לעבור משכונות שמתחרדות לשכונות חילוניות, ולהפך. מאוד חשוב לו שהסביבה תהיה עם הגנים ובתי הספר הטובים בשכונה.

באילו שכונות אני מתמקדתאני מתמקדת במיוחד במערב העיר. ובכלל בירושלים רבתי.

באיזו שכונה הכי קשה למכור? בירושלים אין דבר כזה קשה למכור – הכל נמכר. גם באזורים המרוחקים גילה, הר חומה, פסגת זאב, מעלה אדומים וכל מה שמסביב. יש ביקוש גדול. וגם באזורים חרדים הביקוש גדל. כמו כן בסנטר של ירושלים, ראינו שבשנים האחרונות שיש עסקאות מפתיעות כי אין הרבה הצע על הביקוש הרב. לכן דירה נמכרת לפעמים גם במחירים מפתיעים וגבוהים.

מה עדיף – קרוב למרכז העיר או רחוק יותרעדיף זה שאלה של תלוי. תלוי בכמה גורמים –  בתקציב, באופי הקונה וכו’. כמובן שאומנים וצעירים יחפשו לקנות במרכז העיר. ומשפחות עם ילדים יחשבו על סביבה קהילתית נכונה להם. ולכן מאוד תלוי מי הקונה הפוטנציאל.

שכונה מועדפת? אני אישית אוהבת את השכונות עם האופי ההיסטורי, עם הסיפור של ירושלים העתיקה. מאוד אוהבת לעובד באזורים כמו טלביה, ימין משה, רחביה ובית הכרם, בגלל שיש שם ערך מוסף. ומעבר לזה, לכל אזור בירושלים יש לו את הייחודיות שלו והאופי המיוחד שלו.

דירות להשכרה לטווח ארוך – איך זה ישפיע על שוק הנדל”ן? דירות להשכרה לטווח ארוך זה מבורך. אני בהחלט בעד. זה ימתן את עליית המחירים בשוק, ויגרום ליציבות במשק.

למכור או לקנות אפשר לבד – למה חשוב לשכור שירותי מתווךכמו שאתה לא תלך למשפט בלי עורך דין, כך בבואך לקנות או למכור נכס לא עושים זאת ללא מתווך מקצועי. ליווי המתווך מתבטא בהכרת האזור ומחירי הנכסים, היסטוריית המחירים, היתרונות והחסרונות בפרויקטים השונים, הוצאה של תיק הנכס בעירייה עם נסח טאבו וכל האינפורמציה הנלווית. מו כן, ניהול משא ומתן – כדי לסייע ללקוח להגיע למחיר הטוב מבחינתו. לרוב עסקאות נופלות בגלל חוסר אינפורמציה, ובמשא ומתן ואלו השלבים שחשוב מאוד הגורם השלישי המגשר, שמכיר את הנפשות הפועלות ויכול לסגור את העסקה לשביעות ליבם של שני הצדדים. צריך לזכור שהמתווך הוא פסיכולוג בשירות הצדדים.

כסף? בעיני כסף זה דבר שמראה על הצלחה בתחום שאני עוסקת בו, אבל לא רק. למדתי בחיים שאם אנשים מעריכים את מה שאת עושה בשבילם, התמורה שווה פי מיליון מונים מהכסף. לראות לקוח שמרוצה מעסקה שעשיתי לו, ממלא אותי באהבה שאין לה מחיר.

בילוי מועדף? לשבת עם כוס יין מול חומות עיר דוד ולחשוב על האנשים והאהבה שהיתה בעיר ירושלים לפני מאות שנים, וללמוד כל פעם עוד על ההיסטוריה של העיר. כל שבוע אני מקפידה לבקר בקבר דוד המלך, שמכניס בי השראה ואהבה לעיר שלו ולמי שאנחנו בתור העם היהודי. בנוסף, תמיד כיף לשבת עם המשפחה והחברים שתומכים בי לאורך כל הדרך.

עסקה שלא תישכח? יצא לי לפגוש בחור בשיעור, ולאחר שיחת הכרות הוא נחשף אלי ושיתף אותי בכאב שלו שהוא נאלץ למכור את נכס ילדותו לאור גירושיו. ישר הצעתי את שירותיי וכמובן נתתי לו יעוץ. לאחר יומיים מכרתי לו את הבית, וכבר באותו יום הוא קנה דרכי דירת חלום בבקעה ואמר לי: ״החוויה הקשה בחיי הפכה לקלה ונעימה בזכות הרגישות והיכולת שלך לגעת בי ולהרגיש את מה שעובר עלי”. זה החמיא לי מאוד וגם נשארנו ידידים, והוא מפנה אלי לקוחות.

לקוח סלב? אני בקשר עם לקוחות גדולים במשק הישראלי ובעולם, שמאוד חשובה להם הפרטיות. אני מכבדת את המקום שלהם ולכן לא אשתף מתוך אמון ללקוחות שלי.

לקוח מיוחד במינוזכיתי לעבוד עם לקוח שהיה חולה באלצהיימר וחיפש איתי דירה לקניה. הראיתי לו בית במשך 18 פעמים – גם פיזית וגם וירטואלית – מכיוון שאחרי כמה דקות הוא שכח את הנכס ואת מה שהצעתי לו. זה היה אתגר שלימד אותי להיות סבלנית ולימד אותי הכרת תודה על החיים שאלוהים נתן לי.

בקשה הכי מוזרה שקיבלת מלקוח? התנשאי לי!!.

ההזדמנות של ירושלים? בעיניי כל אזור בירושלים הוא הזדמנות. הנדל”ן פה רק עולה.

בועת הנדל”ן? אין בועה ולא היתה. כל אלה שטענו שיש אוכלים היום את הכובע. הנדל”ן בירושלים עלה וימשיך לעלות. מסתבר שזו ההשקעה הכי חכמה שיש.