“ההתחדשות העירונית בירושלים בתנופה גדולה, ובהחלט יש הזדמנויות ועסקאות טובות”

השכונות שבהן קשה יותר למכור, השכונות המבוקשות ומדוע בכלל צריך מתווך – בית פתוח עם אודי חליוה, שותף ובעלים של משרד התיווך ’פוינט נדל”ן’

רזומה? מומחה בשיווק נכסים ובניהול משא ומתן כבר למעלה מ-15 שנה, מאחורי מאות לקוחות מרוצים קונים ומוכרים, כיום שותף ובעלים בפוינט נדל”ן יחד עם משה אהרוני ויריב ויינברגר, מנהלים 2 משרדים מצליחים עם 16 סוכנים בבית הכרם וברחביה.

מוטו? ב’פוינט’ אנו מסתכלים על העסקה מכל ההיבטים, כאשר הלקוח במרכז וסביבו מעטפת שנותנת מענה לכל תהליך המכירה/רכישה וליווי מלא בעסקה. בנוסף, נותנים דגש משמעותי בניהול משא ומתן ואף לוקחים חלק בפתרון בעיות ועוזרים במגוון נושאים כגון יעוץ משכנתא, שיפוץ, אדריכלות, עו”ד, שמאות, גורמים בעירייה וכל הנדרש לביצוע עסקה בפועל.

בפן האישי – מתווך נדל”ן איננו רק איש מכירות טוב, אלא קודם כל איש של אנשים. אני רואה בעבודתי מעבר לפרנסתי, שליחות. תמיד נהנה לאתגר את עצמי ולעזור ללקוחותיי למצוא את בית חלומותיהם או למכור את הבית שהם כל כך מחוברים אליו, ואני עושה זאת באמינות, יעילות ומקצועיות לשביעות רצונם של הקונים והמוכרים. עסקה טובה זו עסקה שכל הצדדים מרוצים.

באילו שכונות אתם מתמקדים? רוב השכונות ה מרכזיות והמבוקשות בירושלים, בייחוד בית הכרם, מערב העיר, רחביה, טלביה והסביבה.

באיזו שכונה הכי קשה למכור? קשה? לא בבית ספרנו. כשעושים את הפעולות הנכונות מתוך התמדה, נחישות והכרת אזור הפעילות על בוריו, מגיעים לתוצאות ללא קושי.

מה עדיף – קרוב למרכז העיר או רחוק יותר? זה מאוד אינדיבידואלי וכל מקרה לגופו. יש לקוחות המעדיפים מיקום מרכזי וישנם לקוחות שיעדיפו מקום שקט, ירוק ופסטורלי.

שכונה מועדפת? כנ”ל – כל לקוח בהתאם לצרכים והעדפות שלו הן מבחינת מיקום גאוגרפי והן מבחינת שירותי קהילה, חינוך וכו’.

פרויקטים של דיור להשכרה לטווח ארוך – איך זה ישפיע על שוק הנדל”ן? זה לא ישנה שום דבר כי האוכלוסייה גדלה, הקרקעות ושטחי הבניה בעיקר בערים המרכזיות מצטמצמות והביקוש ממשיך לגדול. בנוסף יש את משקיעי הנדל”ן, שגם בעתיד הנראה לעין האלטרנטיבה להשקעה בנדל”ן היא האופציה הטובה והבטוחה למשקיעים.

למכור או לקנות דירה אפשר לבד – למה חשוב לשכור שירותי מתווך? הכל אפשרי לעשות לבד, השאלה איזו תוצאה תתקבל. כשאדם צריך שירות רפואי כלשהו הוא בוחר ברופא הטוב ביותר, ואפילו בדברים פעוטים יותר כמו נגרות ואינסטלציה מחפש את בעל המקצוע הטוב ביותר, אז בטח ובטח שלמכור/לקנות נכס, שזה העסקה הגדול ביותר שאדם עושה, לא מנסים לעשות זאת לבד. בוחרים מתווך מקצועי שידע לנהל את המכירה ביד רמה. לנו יש את היכולת להגיע ללקוחות איכותיים, שלא רק המחיר מעניין אותם אלא קודם כל הנכס עצמו ומאפייניו, ובכך לסלול את הדרך לעסקה טובה ובטוחה. במכירת נכס יש הרבה פרטים קריטיים שעושים את ההבדל בין עסקה לכישלון, כגון: הצגת הדירה בצורה מקצועית תוך מתן דגש על היתרונות ומאפייני הנכס והסביבה, ניהול משא ומתן נכון ומתאים לכל סיטואציה, מתן פתרונות יצירתיים כאשר נתקלים בקשיים במהלך המשא ומתן בין הצדדים, ליווי העסקה גם כאשר היא כבר מתנהלת בין עורכי הדין עד לחתימת ההסכם בפועל. זכרו – מתווך הוא גם מגשר. כמעט בכל עסקה יש קשיים, שרק צד ג’ שאיננו חלק בגוף העסקה יכול לפתור ולגשר על הפערים, גם אם אתם מוכשרים, אתם עדיין צריכים אותו.

מתחרים? תחרות היא דבר בריא וזה רק מאתגר אותי תמיד להתייעל ולהיות הטוב ביותר.

כסף? כסף הוא רק אמצעי לחיים, אבל כמובן אמצעי חשוב העוזר לנו להשיג את המטרות שלנו ולהקל עלינו את הנטל והקשיים, אבל בל נשכח שיש דברים שלא ניתן להשיג בכסף והם חשובים יותר – משפחה, אהבה, אושר ושמחה וכו’.

לקוח סלב? אצלנו כל לקוח סלב. כולם מקבלים שירות וי.איי.פי. צניעות בעיניי היא ערך עליון.

ההזדמנויות של ירושלים? בשנים האחרונות ההתחדשות העירונית בירושלים בתנופה גדולה, ובהחלט יש הזדמנויות ועסקאות טובות – רק צריך לדעת לזהות אותן.

בועה? אין בועה. הנדל”ן בערי המרכז ובירושלים בפרט בעליה מתמדת עקב חוסר גדול בבניה חדשה ומנגד ריבוי האוכלוסייה, כך שהביקוש לקניית דירה רק הולך וגדל.